Börsläget

Dagen började bra, men slutade ändå i moll, då USA börserna föll tillbaka och oljan rekylerade kraftigt.

Summasummarum är illavarslande, då jag tycker att det fanns gott om incitament för fortsatt köpglädje, med tanke på oljepriset , dollarn och den goda avslutningen i förra veckan. Det blev dock ett stort bakslag för optimisterna efter den inledande rusningen uppåt. I slutänden var det fler som tog tillfället i akt att sälja av än de som ville köpa.
Vi fick en klassisk reversaday i USA!

Oljan gjorde oxå en kovändning efter att ha nått 104$ som lägst och står nu i 109$ igen.
Det får mig att tveka på att mina utlovade 99-100$ nås i denna vända ner. Bevakar 110$ på uppsidan igen!

Euron ligger vid stödnivåer gentemot dollarn.(se chart)

OMX stängde marginellt över 886p som var min gräns på uppsidan och volymen var betydligt högre än på sistone, men efter dagens utveckling i USA, så är jag ändå osäker på fortsatt uppgång.
Jag tycker att det negativa scenariot har stärkts ytterligare på sistone och dagens reversal ner  i USA kan vara en indikation på att fortsättningen ner ligger nära nu. 830p på OMX gäller fortfarande som en viktig nivå att bevaka. 
Redan en stängning under 845p är illavarslande.

Inga tydliga signaler på plats ännu på kort sikt, men illavarslande på medellång sikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0