Dollarn

Dollarn fortsätter sin framfart och oljan vägrar lyfta trots geopolitiska händelser och statistik mm. som för någon månad sedan hade triggat ett rejält rally!
Vart tar det slut? Jag har ett tänkbart scenario ur tekniskt perspektiv.

I chartet nedan syns ett utbrott ner för Euron gentemot Dollarn(1)
I intervallet 1,435 till 1,46 har vi ett antal stödnivåer för Euron(2)
Det är främst de stigande trendstöden från 2007(svart) och 2002(röd)
Dollarn ligger fortsatt i negativ trend ännu.

Jag tror på en motreaktion från detta intervall. Ett tänkbart mål på uppsidan för Euron är 1,49-1,50...kanske ända upp mot 1,53. Sedan räknar jag med ytterligare dollarförstärkning i ett längre perspektiv och brott av dessa trendlinjer.

Detta scenario harmoniserar rätt bra med min syn på börsen som helhet och min syn på oljan och guldet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0