Intressant dag

Oljan närmar sig det stigande trendstödet(1) vid ca 110$.
Här har vi vänt 4 ggr tidigare och det skulle förvåna om vi fick ett clean break här.
Eftersom oljan bröt igenom det starka stödet vid 121$, så återfinns nästa starka stöd här.
Min teori är att oljan nu startar en motreaktion(2) upp mot intervallet 121-132$ och sedan kommer trendstödet att brytas vad det lider. Målintervallet på nersidan är det tidigare väletablerade området 86-99$

Klicka för att förstora


Dollarn har plötsligt fått ett ökat förtroende. 6,25 gentemot SEK och under 1,5 EUR/USD idag.
Motstånd vid 6,25 och 6,40
Något kan vara pågång att hända, men jag vill gärna se hur det utvecklar sig vid dessa motstånd.
Klicka för att förstora

DOW vände upp igen och stängde strax under motståndet vid 11760p.
Om indexet etablerar sig över denna nivå, så väntar nästa motstånd vid 11982 och sen radas en hel rad motstånd upp i intervallet upp mot 12250p. Detta område blir mycket svårpasserat och volymen indikerar att uppgången inte är lika brett förankrad längre.
Jag anser att det bäddar för nergång snart igen.
klicka för att förstora


Kommentarer
Postat av: Stefan

Tack för en bra blogg. Helt klart intressant läge nu då dollarn utmanar sin fallande trend och oljan utmanar sin stigande trend. Jag tänker mig en liknande skiss för oljan som den du ritar upp. Tidsmässigt var det dags för en större korrigering och från toppen bör den kunna bli 25-35%.

2008-08-08 @ 23:30:32
URL: http://teknisk-analys.blogspot.com/
Postat av: Kecke

Hej Stefan!



Ja det är ett intressant läge!

Summasummarum blir ju således att börsen troligen skall upp det närmsta halvåret.

Vad tror du om det korta perspektivet?

2008-08-09 @ 09:03:31
Postat av: Stefan

Jag siktar på att börsen (OMX) toppar inom kort för att inleda sista nedgångsfasen fram till september-oktober. Därifrån kan det sedan bli en större uppgång under flera månader och antagligen in i början av 2009.

2008-08-09 @ 10:38:50
URL: http://teknisk-analys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0