(Bearmarket)rally!

OMX går starkt idag och jag har svårt att se hur kvällens FED möte skall dämpa den fortsatta uppgången.
DOW behöver passera 11500 p för att bryta sig ur sin konsolidering.
Jag har tidigare nämnt 920p som mål på uppsidan och efter dagens utbrott upp under ökande volym, så är det dit jag tror vi är påväg på kort sikt. Nu är dessutom oljan i kortsiktigt sjunkande trend och har fortsatt fallhöjd ner mot 110-113$ på kort sikt. Oljestatistik imorgon!

Vi har sett dessa rusningar tidigare, när placerare kastar sig in på marknaden enskilda dagar och blankare stänger sina positioner, men sedan har köplusten dött ut efter den initiala uppgången och nya köpare har slutat att strömma till. 
I grafen syns detta som  en stigande omsättning vid uppbyggnaden och låg omsättning vid själva toppen.
Vi får se om mönstret kanske bryts denna gång?

Kortsiktigt upp alltså och sedan fortsatt ner mot den definitiva botten, vilket innebär köpläge på lång sikt enligt tidigare resonemang.

Kommentarer
Postat av: tomson

Ja efterom oljasn (och övriga råvaror)rasar neråt, dollarn förstärks, vi hade ett rejällt fall nyligen (juni, 20%), så ja den här gången tro iallafall jag att uppgången kan hålla i sig

2008-08-10 @ 10:22:38
Postat av: Kecke

Jag tror faktiskt på att oljan når en temporär botten i veckan och att börsen toppar ur isamband med det.

Vi får se hur det utvecklar sig.

2008-08-10 @ 10:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0