Rally

Det blev ett hejdlöst bankrally som tog fart under dagens handel. Över 5% upp!

Som man kan se på chartet nedan, så ligger vi fortfarande inom konsolideringsintervallet.
För egen del så spelar det ingen roll att man är väl medveten om detta. Man blir ändå lite förundrad över hur sentimentet på marknaden kan svänga snabbt. Det är emmelertid inte första gången vi får sådana här kraftiga motreaktioner under den här nergången. Varje gång så sprider sig en lättnad och en känsla av detta KAN vara botten, men hittills så har förhoppningarna grusats ganska snabbt och för bytts i panik.

Rent logiskt så kommer vi ju närmare vändningen för varje dag, men för egen del så tar jag dagens uppgång med en nypa salt och gör inga långsiktigare slutsatser.

Normalt sett så följs dagens uppgång av ytterligare uppgång och i detta fall så är det först och främst motstånden vid 675 och 690 som känns aktuella. Volymen är viktig att bevaka då den skall expandera kraftigt vid ett eventuellt utbrott.





Sen vill jag göra ett klargörande angående det som skrivs på denna blogg.

Den här bloggen är till för att jag själv först och främst skall sätta mina analyser/funderingar på pränt och eventuellt få feedback från andra.
Förra året var mina analyser för det mesta klockrena och det var endast lovord i kommentarerna.
Hittills i år är läget svårare iochmed konsolideringen och det har tidvis blivit fel, vilket har speglats i kommentarerna.

Om man väljer att agera utifrån dessa analyser/funderingar så gör man det helt på eget bevåg.
Jag tar inget ansvar för eventuella affärsbeslut.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Kecke, tack för det jobb du lägger ner. Mycket uppskattat. Ifall du fått sura kommentarer så visar det bara på hur mycket folk hatar att förlora pengar, ett personlighetsdrag som ju TA delvis bygger på :)

2009-03-10 @ 20:57:47
Postat av: Jim

Jag gillar din blogg skarpt. Keep it up!



2009-03-11 @ 08:31:01
Postat av: John

Jag uppskatter din blogg, som är läsvärt och informationsgivande, på ett område som jag inte personligen är så skarp i.

Brian Shannon på alphatrends är en annan uppskattat bloggare.

Keep up the good work :-)

2009-03-11 @ 13:37:03
Postat av: petkin

Gällande börsen läser jag din blogg och avanzas bull/bear forum dagligen. Dessa tycker jag är klockrena. Du skriver dessutom så lättförståeligt!



Ska bjuda på en liten riskaktie som jag tror kommer gå bra iår! Impact Coatings på First North

2009-03-11 @ 21:27:57
Postat av: Avada Kedavra

Ingen gillar att förlora pengar men att skylla sina felaktiga köp på en stackars bloggare är korkat. Det säger sig självt.



Jag gillar dina analyser och tycker inte att du ligger sämre i takt än någon annan. Tvärtom, dina TA är lätta att förstå och har mycket att erbjuda.



Mvh

Abra

2009-03-11 @ 23:34:18
Postat av: Paul Ebbe

Instämmer helt i inläggen - keep up the good work!!!



Tacksamma hälsningar!

//Paul

2009-03-12 @ 00:02:45
Postat av: J.von Anka

kör på kecke!



läser den ofta och tycker du gör ett grymt jobb!



kvack kvack

2009-03-12 @ 12:16:09
Postat av: magle

Kecka klart var och en ska ta ansvar för sina beslut. Jag uppskattar i alla fall din blogg och hoppas du fortsätter.

2009-03-12 @ 21:15:12
Postat av: Staffan

Instämmer i alla positiva omdömen. Jag läser din blogg regelbundet och uppskattar den mycket. Tack.

2009-03-13 @ 06:13:32
Postat av: Kecke

Tack för de värmande orden!



Kul att höra att flera anser att det jag skriver är lättförståligt och att bloggen fortfarande är uppskattad.

2009-03-13 @ 08:38:25
Postat av: Valento

Dina analyser är uppskattade vilket ditt besökarantal bevisar. Det har varit ett svårt klimat men vi har en triangel i OMX och det kommer ett utbrott förr eller senare och då blir det lite lättare att analysera på kort sikt. Bara att invänta detta utbrott.

2009-03-13 @ 12:02:58
Postat av: Anonym

Hej Kecke.



Har saknat dina inlägg. Varför skriver du inte längre? Jag uppskattade verkligen det du skrev. Hoppas att höra ifrån dig snart igen.



Allt gott.



M.V.H Pandi

2009-03-19 @ 21:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0