Ner igen

Den här konsolideringen börjar bli riktigt långdragen. Vi ligger fortfarande kvar i triangelformationen från oktober förra året. Efter 2 veckors pendlande nära toppen av denna formation i intervallet 650-680p, så fick vi nu under gårdagen ett utbrott ner istället, vilket än en gång inte är speciellt karakteristiskt. Det jag har lärt mig de senaste månaderna är att ta kortsiktiga formationer inom en större konsolidering med en nypa salt och istället invänta ett utbrott i endera riktning som ger vägledning om den långsiktiga trenden.
Att försöka försigkomma utbrottet kan bli kostsamt, även om jag själv nu har legat lågt ett bra tag.

Taket i denna långsiktiga konsolidering återfinns vid ca 690p och golvet vid ca 580p. Nu stannade nergången igår av vid 630p där vi har 62% retracement av den senaste uppgången. Nästa stöd som jag brukar benämna sista livlinan återfinns vid 616p, men 580p känns som en starkare nivå. Volymen har sjunkit tillbaka under den senaste nergången och ger inga direkta indikationer.

Jag ser inga andra möjligheter idagsläget än att avvakta ett utbrott. Man kan prova att ta position nära golv/tak, men med eftertänksamhet.

Kommentarer
Postat av: Pandi

Hej Kecke.



Du skriver inte så ofta längre, tittar ofta in på din sida. Har du tagit någon position?, eller har du haft någon position på sistone? Vad tror du om utvecklingen framåt nu? Tradar du på heltid? Många frågor blev det. Du behöver inte svara ifall du inte känner för det. Trevlig kväll.



M.V.H Pandi

2009-04-02 @ 18:37:52
Postat av: Pandi

Skrev precis till dig, men nu är inlägget väck

2009-04-02 @ 20:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0