Sålde hälften

Jag sålde idag av halva mitt innehav och är nu 80% likvid.
OMX nådde upp till 704p, men klarade inte etablera sig över idag. Volymen under de senaste handelsdagarna har varit riktigt låg, vilket inte ser speciellt bra ut.
Med tanke på min negativa syn på lite längre sikt, så vill jag hålla lite lägre risknivå nu, då indexet närmat sig det övre spannet i mitt toppscenario.

I värsta fall, så kommer vi inte högre, men anledningen till att jag fortfarande ligger kvar i position är att jag tror att vi kan få ytterligare en uppvåg. Hursomhelst, så bör man hålla ögonen öppna för svaghetstecken nu. Att volymen under uppgången är låg kan vara en första signal i ett konsolideringsscenario.
Om vi får en stängning under stödet vid 650p, så är det en negativ indikation.


Kommentarer
Postat av: Jim

Det ska bli roligt att följa din blogg under 2009.



//Jim

2009-01-09 @ 17:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0