OMX 570

OMX går ner skarpt nu, men volymen är fortsatt låg. Bankerna är starkt bidragande till nergången och börjar nu bli översålda. Vi nådde inte riktigt upp till 650p Tyvärr och min initiala depåökning är nu uppäten av min kvarvarande post i Nordea. Om ca 3 veckor, så kommer jag att börja satsa på trading på heltid igen. Det skall bli spännande!

Det mesta pekar nu på fortsatt nergång mot botten i konsolideringen vid 570p inom 2-3 dagar och att vi sedan kan få en rekyl upp igen.

I slutänden är det dock en klar indikation på att nergången kommer fortsätta framöver. Den här typen av konsolideringar mynnar allt som oftast ut i ett utbrott ner efter ett tag. Mitt tips är att februari-mars kan bli riktigt dystert.
Riktkurs på 450-500p senare i vår på OMX. I det intervallet tycker jag på förhand att det borde finnas goda chanser att bilda en bottenformation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0