Likvid

Jag är nu likvid och de känns som att XACT BEAR blir nästa drag. Efter en genomgång av olika företag och bransher, så ser det överlag ut som att det finns fortsatt risk för nergång. Bankerna ser ut att ha gått in i en kortsiktig konsolideringsfas och risken är stor för fortsatt nergång. Verkstad ser generellt svagt ut även om det finns vissa aktier som redan kan ha nått botten. Telia, HM, oljebolagen mfl kommer troligen oxå att stå inför ytterligare nergång. Eftersom vi nu hittade stöd vid 591p på OMX, så ska man nog inte utgå från att 570p blir ett starkt stöd, då vi redan har plockat ihop momentum för en ny nergång.

BBP indikatorn som syns längst ner till vänster på sidan ligger fortsatt i sälj och har så gjort sedan aug 2007.
Därav ingen aktivitet i den långa portföljen. Däremot har 2 av de förvarnande modellerna slagit om i oktober, vilket brukar ske 6-12 månader innan vändningen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-27 @ 15:35:13
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg, det kanske kan ppigga upp dig :)

2009-01-27 @ 15:42:37
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Olivia

Nu blev jag nyfiken!BBP indikatorn, vad utgörs den av och vilken är dess ursprungskälla? Bearish är jag med, för övrigt.

2009-01-27 @ 15:59:03
Postat av: Kecke

Hej Olivia.



BBP indikatorn är ett ihopkok av alla de samband som jag har listat ut genom åren, så jag är lite hemlighetsfull om själva uppbyggnaden. Den är inte testad "live" än utan har legat i sälj sedan jag slutförde jobbet med den.

2009-01-27 @ 16:08:11
Postat av: Olivia

Ok, tack, var bara nyfiken! Ett hopkok av samband under mångårigt slit, =respekt! Kul att du har den på bloggen.

2009-01-27 @ 17:30:23
Postat av: Iconen

Tack för bra blogginlägg som vanligt. Tror morgondagen (onsdag) kan vara en fin dag att plocka in Bear. Om USA ångar på lite ikväll kanske vi får se OMX runt 635 imorgon. Där någonstans tror jag definitivt det är dags att kliva in.

2009-01-27 @ 19:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0