Ras i USA

Det backar tillbaka kraftigt i USA ikväll och jag räknar med fortsatt ner mot 650p på OMX indexet, där vi har taket i den konsolidering vi bröt i fredags. Sålänge denna nivå håller sig intakt, så ser det fortsatt positivt ut på kort sikt.
En relativt normal rekyl efter den tidigare uppgången mot taknivån.

Volymerna är fortsatt låga om man ser det över ett längre perspektiv och ger inte den vägledning man kunde önska ur positivt perspektiv.

Vi bör ej etablera oss under 650p igen och definitivt inte under 600p, då är det ridå ner igen.
För att indikera styrka, så bör vi vända över 650p och bryta 695p på uppsidan.

Jag var nära att ta position idag, men väntade för länge.


Kommentarer
Postat av: carlos fernandez

Helt värdelösa kommentarer varje dag. Upp och ner och du prickar inte rätt. Är det inte bättre att sluta skriva om man är ur fas?

2009-02-11 @ 11:15:08
Postat av: Kecke

Börjar tröttna på dina kommentarer.

Kom med något kontruktivt själv istället!

Jag behöver inte förklara mig för någon.

Det finns ingen som prickar rätt för jämnan.



Läs historiken på den här bloggen och du kommer ändra uppfattning.



Kecke

2009-02-11 @ 11:29:31
Postat av: Andreas Israelsson

Fortsätt skriv på din blogg, Jag tycker det är intressant, Och självklart är det svårt att pricka rätt hela tiden. Lycka till!!

2009-02-11 @ 12:16:42
Postat av: Kecke

Andreas



Tack för supporten :-)

Tycker själv att jag börjar komma i fas igen efter vändningen vid 690. Gör bedömmningen att OMX är ganska starkt efter nergången i USA igår.

2009-02-11 @ 12:20:50
Postat av: olle

Fortsätt skriv Kecke,mycket intressant att följa dina kommentarer.

2009-02-11 @ 16:12:14
Postat av: Staffan

Din blogg är mycket intressant så fortsätt som tidigare. Carlos Fernandez kan ju faktiskt sluta läsa bloggen om den han inte finner den intressant. Han borde kunna hitta nåt forum eller nåt där han kan kläcka sina spydiga kommentarer. Otrevligt.

2009-02-12 @ 06:04:09
Postat av: Olivia

Du är faktiskt en av de mest pricksäkra av börsbloggarna, detta vet jag av erfarenhet då jag läst dem lång tid nu. Så flaggan i topp, håll modet uppe, din syn på börsen är alltid intressant! Strunt i skitkommentarerna!

2009-02-12 @ 09:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0