OMX

OMX bröt tillfälligt igenom kanaltaket idag, men stängde under.
Utvecklingen har varit starkare än väntat och jag borde ha tagit hem vinsten i måndags då vi var nere och touchade vid stödet. Min tanke då var att detta kommer att braka neråt inom kort ändå och jag går in ännu mer på upprekylen.
Jag är nu All in i bear efter att ha ökat idag nära dagshögsta på OMX, men som det känns nu, så kan det bli så att jag går ur position innan veckan är slut.

Som flera har påpekat och jag själv har medgett här på bloggen, så är det något som inte stämmer riktigt med timingen för tillfället. Eftersom jag är övertygad om en fortsättning ner, så tenderar jag att ligga kvar i position istället för att ta hem en bra kortsiktig vinst. Girighet brukar det väl kallas och det är sällan bra när man tradar.

Frånochmed nu, så tänker jag inte hänga med på sådana här ruscher åt fel håll utan det blir kortare affärer och säkrade vinster.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Tror det finns chans att omx drar sig ur konsolideringen som varit mellan 595 och 645 nu. Visst USA var inte så starka ikväll, men är Asien på bra humör och Terminerna på plus imorgon samt lite positiva signaler kommer omx driva på upp mot 700 nu och vi kan glömma några ras mot 560 på ett tag framöver.

2009-02-04 @ 22:35:24
Postat av: Kecke

Hej Andreas.



Ser att det är många som tror och hoppas på en uppgång till 700p. Vi får se..allt kan hända på kort sikt! På längre sikt ser det fortfarande väldigt bearish ut i mitt tycke.





2009-02-04 @ 22:59:09
Postat av: Erik

Triangel formationen i nasdaq blev testad och misslyckades på uppsidan igår, min gissning är att vi i en björn marknad nu kommer rasa med kraft mot stöden s&p 800 o omx 600. sälj allt under 650-655 på omx, let the waterfall begin...

2009-02-05 @ 06:49:13
Postat av: carlos fernandez

Du som kör TA såg du inte OMX 643? Börsen är helt galet just nu och kommer att gå upp mot 700.

Garanterad att Xact bear ska ner till 65kr.

Jag har varit helt ur fas men ser att det är någonting ologisk på G.

2009-02-05 @ 17:51:46
Postat av: carlos fernandez

Ändra i dina tips att OMX ska inte gå ner mer än 625 Triangel formation där. Att satsa på Xact bear är helt fel. Korrekt är att plocka visa aktier vid dippar. Kör du inte TA? varifrån får du 600?

2009-02-06 @ 17:45:27
Postat av: Kecke

carlos



Jag använder TA sedan mer än 10 år tillbaks i tiden.



600p utgör botten i den konsolidering som vi bröt taket på igår. En formation som normalt sett bryts neråt, men inte denna gång. 700p hägrar nu istället precis som du nämnde tidigare. Uppdatering kommer.

2009-02-07 @ 17:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0