OMX står sig

Trots nergången idag, så tycker jag ändå att det ser övervägande positivt ut.
Jag avvaktar någon dag till och bevakar 650-655p på nersidan och 680p på uppsidan.
Dessa nivåer ser jag som golv och tak i en flaggformation som troligen kommer brytas uppåt.

Tänkbar entry är alltså ca 655p med en tight stopploss eller avvakta brott och etablering över 680p för en säkrare signal.
Motstånd finns sedan vid 695 och 704p, men dessa bedömmer jag som svagare nu.
650-655p känns som ett starkare stödintervall nu och här under bör vi inte etablera oss.


Kommentarer
Postat av: Charlie

Hur ser du på att OMX skiljer sig ganska mycket från de amerikanska börserna? Är detta bara ett utslag av förhållandevis starka svenska rapporter och en sänkt ränta, eller är detta någonting som kommer att "fixas" genom att OMX sticker ned något? Du har egentligen redan svarat i ditt inlägg, men borde inte detta tala för en nedgång i ett relativt kort perspektiv?



Kul att följa dina tankar om börsen.



mvh Charlie

2009-02-12 @ 17:56:58
URL: http://www.klirr-i-kassan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0