Marknaden vill upp

Efter dagens slutrally, så tolkar jag det som att marknaden faktiskt vill upp ytterligare.
Det är en för mig helt oväntad utveckling som nu måste tas i beaktning.
Sentimentet verkar ha svängt och man passar nu på att köpa på nergång istället för att gripas av panik.
I skrivande stund står DOW på +1,26% och det mesta pekar på att det kommer fortsätta upp ytterligare ikväll.

I OMX har vi ett kanaltak vid ca 652p. Om vi lyckas etablera oss över denna nivå, så öppnas ett positivare scenario upp på kort sikt. Troligen fortsätter vi då upp mot toppen i den medellånga konsolideringen vid ca 700p.
Fördel för uppåt, även om det negativa scenariot fortfarande lever. Hursomhelst så gick jag ur med hälften idag.
Vid brott av 600p på nersidan, så ser det betydligt mörkare ut.

Möjligheterna känns fler än vanligt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klev ur mina bear idag. Ligger i bull och en post i Alfa som ser bra ut tekniskt upp till 68 i första hand.

2009-02-05 @ 22:49:57
Postat av: carlos fernandez

Jag häljper dig Keke på väg ner har vi max 628 och upp 680.

Trevligt helg!

2009-02-06 @ 18:29:24
Postat av: Kecke

Jag gick ur helt idag vid lunchtid.

2009-02-06 @ 18:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0