Fortsatt ner i USA

Både DOW och S&P befinner sig nu på 1997 års nivåer.
DOW har nästa stöd vid ca7000p, där jag räknar med en kollektiv motreaktion upp.

I min tidigare prognos, så hade jag räknat med att OMX skulle följa med ner i denna nerrörelse, men vi har fortfarande god marginal ner till botten i triangelformationen och lägstanivåerna från oktober.
USA befinner sig nu i fritt fall, vilket gör den långsiktiga prognosen osäker.

Min bedömmning är att USA indexen kan gå ner lite till på kort sikt och sen konsolidera alternativt inleda en bottenformering på lite längre sikt.

Det tar emot att spekulera i fortsatt ner på lång sikt, men änsålänge syns inga tecken på vändning och då får man utgå från att trenden kommer fortsätta tills motsatsen är bevisad.

På kort sikt pekar dock det mesta åt fortsatt ner mot stöden vid ca 570 eller 610p på OMX och sen en återhämtning igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0