Ron Paul

Lyssnade på ett videoklipp från kongressutfrågningarna med Ron Paul och det är intressant att höra hans kritiska resonemang.
Tolkar det som att han är emot förslaget och ifrågasätter hur FED försöker styra priset på fastigheter.
"the houseprices should come down, thats what the market is saying" säger han.

DOW går sidles idag under låg volym och vi har nu den tredje dagen med lägre toppar. Verkar vara många som inte vågar köpa innan innan beslutet är taget. Trots att det verkar motstridigt så tror jag faktiskt att kongressen går på regeringens och FED´s rekommendationer och röstar igenom "investeringen" som man kallar det.
Man kan se det lite som att finansmarknaden nu tilldelats kryckor och skulle man ta bort dem, så är ju risken stor att den faller handlöst till marken.

Ska vi isåfall få den vanliga motreaktionen upp imorgon på den 4:e dagen om vi får en indikation eller rent utav ett positivt beslut eller övergår rekylen ner i en skarp fortsättning ner? Inte vet jag iallafall!

Det som dock är min övertygelse idagsläget är att vi är under bildandet av botten i den här nergången.
OM det visar sig att det hela fallerar, så är risken naturligtvis stor att botten vid 773p får se sig passerad, men jag tror att det är högst 10% fortsatt fallhöjd från 773p och troligtvis under låg volym.
Stöd 760, 730 och 700 enligt tidigare resonemang.
OM utfallet blir positivt, så tror jag inte att marknadens pessimism framöver överträffar den vi såg i förra veckan.

Kommentarer
Postat av: Samuelsson

Håller med dig i dina funderingar. Tror också att kongressen släpper igenom förslaget. Skulle dem inte göra det och marknaden faller mer så lär det bli lynchstämning.



Bra blogg!

2008-09-24 @ 22:08:35
URL: http://samuelssonsrapport.blogspot.com/
Postat av: stranden

Tjena..Sjukt bra blogg. finns på mina favoriter.läses varje dag. Tänkte höra dit resonemang för olja. du tror ner. Jag tror det också. men sjukt mkt oljehysteri nu

2008-09-25 @ 20:43:49
Postat av: Kecke

Hej Stranden!



Oljan har ju merellermindre nått min målkurs på nersidan och det känns som att det har gått lite väl snabbt. Den långsiktiga trenden är fortsatt upp och jag vill nog gärna se ett trendbrott eller toppformation innan jag ställer mig långsiktigt negativ till oljan. Känner mig dock hyffsat nöjd med att ha förutspått det kraftiga ras vi sett sedan i somras.



Den värsta oljehysterin & spekulationsfasen är nog över och OPEC lär nog se till att styra upp utbudet, så en kollaps är nog inte lika trolig som på en helt öppen marknad. Snarare en stabilisering.

2008-09-25 @ 21:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0