Rally!

Förra inlägget för 2 dagar sedan hade rubriken panik och idag blir det rally på rubriken.
Det är en kraftig motreaktion vi idag bevittnar och ett ganska logiskt svar på den panik som rådde i veckan.

En sak är jag övertygad om och det är att vi nu ser bildandet av bottenformationen i den här nergången.
Troligen fortsätter det upp ytterligare i det här läget. Kanske upp mot 900p igen. Sen brukar bakslaget komma och ytterligare en nervåg, men det är inte helt säkert. Ibland blir det en konsolidering för att sedan fortsätta.
Svårt att idag säga med säkerhet om denna nervåg isåfall kommer överträffa förra botten eller avstanna ovanför, men min bedömmning är att det är mer än 50% chans att botten nu är nådd vid 773p. 650p på OMX är jag beredd att helt avskriva och det är isåfall en putsning av förra botten som känns aktuell.

Ett klockrent bevis på att mitt motto "buy into fear and sell into greed" i allra högsta grad är användbart.

Grattis till alla som bottenfiskade i paniken!


Kommentarer
Postat av: Mercury

Jag hoppas du får rätt. Börjar bli rejält trött på den skakiga börsen nu så en stabilisering hade varit välkommen.



Undrar lite mer om du har någon uppfattning om vad det är för parameterförändringar som ska till för att din BBP-indikator ska slå om till köp?

2008-09-19 @ 22:08:36
Postat av: Kecke

Mercury: Den här indikatorn är tänkt att ge långsiktiga signaler och sedan filtrera bort intermediära svängningar. Omslaget kommer alltså inte efter en dags rally som vi sett idag utan när flera olika parametrar samspelar på lång sikt.

på kort sikt kan det mao bli totalt fel att följa denna indikator.

2008-09-19 @ 22:31:32
Postat av: ludde

Hej jag har läst din blogg ett tag och tycker du skriver jättebra! Skönt att kunna ha så mkt samlad info av ngn "amatör", de e du självklart inte men iaf ingen nyhet på e24 som man måst tolka hur man vill utan de är personliga tolkningar med mkt erfarenhet.



hehe kände att de stycket blev väldigt virrigt :) hur som helst undrar jag om du är insatt i några guld juniors, eller om du är mer den som sattsar i stora bolag osv .. skulle nämligen vilja ha en liten tolkning av en aktie som heter LGC; detta skrevs på di-börssnack för ett par dagar sedan



(LGC.v - Luna Gold Corp



Produktion ska vara igång i slutet av första kvartalet 2009.

Beräknar producera 60.000 oz/år till en kostnad av $371/oz de första tre åren.

Vilket ger ett överskott på nästan 32 miljoner USD årligen, räknat på nuvarande

guldpris. Bolaget värderas idag till endast 21 milj CAD! )



Det låter ju väldigt bra och sådär men kan man verkligen vänta sig att detta stämmer? eller är det bara väldigt optimistiska som säger va dom tykr?



saken är att ja vill hitta ngn svensk insatt man kan diskutera guld juniors med, och du är ju aktieräven på Di så ja tänkte bara höra....



Tack på förhand

2008-09-20 @ 09:57:15
Postat av: Kecke

Hej Ludde!



Jag är inte så insatt i råvarumarknaden tyvärr, men

jag är ingen guldoptimist direkt.

Jag är av åsikten att dagens höga guldpris är merellermindre direkt orsakad av den finansiella turbulensen och dollarns fall. Dvs att guld och olja mfl råvaror fungerat som en hedge och blivit uppspekulerade.

Så vad gäller själva priset på råvaran guld, så ser det ytterst riskabelt ut och jag lutar snarare åt 600$/oz än 1200$/oz framöver.

Sen rör det ju sig uppenbarligen om ett bolag utan produktion idagsläget varpå estimaten blir högst osäkra. Min erfarenhet säger att man brukar ha allt för optimistiska mål om produktion, omsättning och lönsamhet & framförallt hur snabbt företagen skall expandera. En förhoppningsaktie helt enkelt!

2008-09-20 @ 11:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0