Worstcase

Mina worstcase scenarios har idag infriats kursmässigt. Bara DOW ner till 8800-9000p som fattas.

Det har gått mycket snabbare än vad jag kunde anat för ett halvår sedan att ta sig ner hit & vi har fortfarande inte hittat ett hållbart stöd. På 13 börsdagar har vi nu fallit drygt 200p eller 23% på OMX !! Det är en oerhörd nergång på kort tid.

655 p uppnåddes alltså idag och indexet stängde under kanalbotten vid 680p, vilket brukar innebära att nergången accelererar för att sedan vända kraftigt uppåt. 628p är den stödnivå som utgör min såkallade sista livlina.

Med tanke på den nergång vi har i ryggen, så är jag förvånad att köparna helt lyser med sin frånvaro på de här nivåerna.
Jag är glad att jag har suttit vid sidan av och betraktat det hela och man förstår nu på riktigt varför många tillslut kapitulerar i sådana här lägen när det känns helt hopplöst och bottenlöst.

Jag har köpt lite XACT BULL idag, så nu får det räcka med nergång ;-)

Ja just det höll nästan på att glömma! Riksbanken, FED och ECB har idag sänkt styrräntorna med 0,5%.

Kommentarer
Postat av: Mercury

Såg länge ut som USA kunde stänga på plus men "som vanligt" så rasade det på slutet. Vi får se hur det går imorgon. Förhoppningsvis är det i varje fall slut på de här helt osannolika rasen för ett tag.



Skulle vara intressant om du vågade dig på en prognos kring var den absoluta botten kan hamna och ungefär när i tiden det skulle kunna tänkas ske? Med tanke på hur snabbt vi har rasat hit så tror inte jag att detta är botten men nu borde vi snart få en rekyl på åtminstone några dagar kan man tycka.

2008-10-08 @ 22:27:38
Postat av: Kecke

Hej Mercury!



För några dagar sedan gjorde jag bedömmningen att vi skulle få till en upprekyl från ca 700-730p och sedan fullborda ner mot ca 650-680p i ett senare läge, men köparna lyser med sin frånvaro. Mellan 630 & 730 hade jag mitt starka stödintervall och jag har ingen direkt backup plan klar idagsläget om vi skulle bryta igenom även här. Det är ett väldigt snabbt händelseförlopp nu! Med utgångspunkt från att vi faktiskt hittar stöd nu vid 630-655p, så beror allt på magnituden av motreaktionen. Jag ber att få återkomma, då jag känner mig ganska nöjd med den nergång som vi sett. 628 & 644 är de stöd jag bevakar närmast.

2008-10-08 @ 23:27:44
Postat av: Mercury

Tack, alltid intressant att läsa dina synpunkter. Känns som att tålamod är något som man måste ha gott om i det här marknadsläget dvs tålamod att inte gå in för tidigt. Jag gjorde misstaget att tycka att det var billigt för några veckor sen och köpte en del men det blev ju pannkaka av alltihop.



Nu ska jag försöka vara mer tålmodig och ligga lite lågt tills krisrapporterna börjar tunnas ut. Sen är min plan att jag succesivt ska köpa mindre poster i omgångar på lång sikt. Gärna dagar då det är lite panikförsäljningar så att man kan komma in till en extra låg ingångskurs. På det sättet hoppas jag att få bra ingångsvärden på min portfölj och snabbt hamna på plus när den långsiktiga trenden vänder. Frågan är bara när det sker?

2008-10-08 @ 23:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0