Urblåsning

Det vi ser nu måste falla in i kategorin kapitulation!
Stödnivån vid 730p höll halva dagen, men det syntes att det inte var hållbart. Jag har tidigare talat om 700p som nästa stöd, men denna nivå är nu förflyttad ner mot ca 680p. Trots det enorma fallet idag, så är volymen inte i paritet med föregående botten. Det ger en positiv divergens som talar om för mig att vi kommer få en kraftig motreaktion snart, troligen redan imorgon. Även RSI indikerar en positiv divergens.
OM vi får nergången mot kanalbotten vid 680p eller under imorgon, så öppnar sig ett ypperligt köpläge på kort sikt.
Vid 650p återfinns nästa stödnivå som är den lägsta nivå som jag överhuvudtaget har kommit att tänka på under den här resan. Mellan 650 & 680p, så tror jag att vi en mycket bra chans att hitta en hållbar botten. En nergång till 650p skulle innebära ett karakteristiskt brott av kanalbotten som i det här läget signalerar att vi har en klar överreaktion.
Samma tekniska fenomen som hände med oljan i sommras.
Ytterligare stöd vid 628p iform av 76% retracement av hela uppgången från 2003.

Sammanfattningsvis, så förväntar jag mig en kraftig motreaktion upp inom 1-2 dagar som kan vara mellan 3 dagar till 3 veckor. Svårt med tidsperspektivet! Sedan kommer det troligen (inte säkert) ytterligare en nervåg som landar indexet i intervallet 650-680p.
Börsen håller på att bilda en botten nu som kommer hålla minst 3 månader och förhoppningsvis mycket längre än så. Detta är min starka övertygelse!


Kommentarer
Postat av: Iconen

Alltid lika trevligt att läsa dina funderingar. Tackar och bockar för din vänlighet som vill dela med dig av kloka tankar.



/Iconen

2008-10-06 @ 19:16:18
Postat av: Staffan

Håller fullständigt med föregående inlägg. Mycket intressant.

Staffan

2008-10-06 @ 19:21:07
Postat av: Mercury

Tack för ett intressant inlägg. Hur ser du på morgondagen med tanke på att Dow Jones stängde över 10000. Det borde kunna bli en uppång imorgon men tror du att den kan hålla i sig mer än en dag. Eller kan vi ändå få en längre tids uppgång även om ditt scenario med 680 inte uppfylls imorgon?



/Mercury

2008-10-06 @ 22:04:04
Postat av: Kecke

Det kan mycket väl bli uppåt redan nu i 1-3 veckor, men jag lutar ändå mot att indexen kommer i ytterligare en nervåg. Vi får väl hoppas att vi nu iallafall påbörjar en bottenformation. Volatiliteten finns ju där!

2008-10-06 @ 22:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0