Svårt läge

Läget är återigen svårbedömt på kort sikt!

USA vände upp bra på slutet idag och DOW stängde 2% upp.
Köparna vågar sig in på banan igen och vi ser klara positiva divergenser nu.

Som jag ser det, så är det ingen större risk att indexen gör en ny djupdykning den närmsta tiden utan det är snarare en putsning av bottnarna för 2 veckor sedan som är aktuell. Följd av en kraftig återhämtning.

Sen har jag nämnt möjligheten att vi går in i en konsolideringsfas istället, vilket innebär att vi får en upprepning av utvecklingen från januari och framåt.

Oavsett vilket väg vi tar, så tror jag på att OMX går upp med ca 15% från nuvarande nivå inom 2 månader. Dvs 720-750p.
Min risk/rewardbedömmning idagläget är alltså ca 10% ner i risk och ca 15% upp i reward.

Kommentarer
Postat av: Janne Fröberg

Hej på Dej!

Jag är bosatt i Finland, i Åbo trakten, har en längre tid följt med dina kommentarer samt analyser, jag kan inte annat säga än att det är ett stort nöje att ta del av dem. Jag har hållit på ganska länge med aktier, är ca 10 år äldre än du, vi har ganska samma syn på läget för tillfället, jag vill lite högre upp än 750 innan det vänder ner igen, ca 820 har som mål.



Tack, samt ta väl hand om Dig o din Familj, det är mycket viktigare än pengar, precis som du nämner på din sida.



Ha det Bra!!!



Janne

2008-10-23 @ 23:44:05
Postat av: Kecke

Hej Janne!



Kul att tycker bloggen är bra.

Jag har gjort slag i saken och köpt idag när börsen var ner 8%. Jag tror stenhårt på upprekyl närmsta tiden.



Ha det!

2008-10-24 @ 18:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0