OMX

Inför beskedet ikväll, så känns det ytterst osäkert att sia om det korta perspektivet.
Det bör söka sig upp mot 860p för indikationer på att botten är nådd.
Med utgångspunkt att krispaketet går igenom, så tittar jag på 790-800p som första mål på uppsidan.
Skulle OMX ta sig förbi detta intervall och upp mot 860p, så ser det alltså bra ut.
Stannar det av  vid 790-800p och vänder ner igen, så är min tanke att vi får någon veckas konsolidering och sedan fortsatt ner mot 700-730p.

Som det ser ut nu, så ser det inte ut att ha bottnat ur tekniskt perspektiv, men reaktionen på beskedet om krispaketet ska bli intressant att följa. Det är väldigt mycket rädsla och nervositet i marknaden nu och jag är inte, så säker på att krispaketet räcker för att vända skeppet i det korta perspektivet. OM inte paketet biter på marknaden och det istället börjar gå ner, så tror jag att det sprider sig en uppgivenhet hos många och en känsla av att inte finns något som kan vända skutan.
I det långa perspektivet är troligen ett välformulerat krispaket en lugnande faktor som kan bli avgörande för börsen i slutänden. Spännande kväll väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0