OMX

Utvecklingen har inte riktigt gått som tänkt.
Jag hade räknat med en avstämmning av 602p och troligen nergång med ytterligare några procent vid det här laget.
Nergången avstannade vid 616p, vilket jag inte räknar som en avstämmning.
 
Vi har nu en liknande setup som i januari, där indexet kan gå in i en längre period av konsolidering med svagt stigande kurs eller vända ner direkt. I slutänden är en konsolidering med utgångspunkt från bottennivån troligen bara en andhämtning innan fortsatt fall. Fallhöjden får ändå sägas vara begränsad i det korta perspektivet, men om konsolideringen blir långvarig, så byggs det upp mer fallhöjd framöver precis som vi såg efter januaribotten.
Golvnivån i denna eventuella konsolidering återfinns vid ca 630p idagsläget.

Jag hoppas verkligen inte att vi går in i en långvarig konsolidering nu utan att vi nu får en tydlig indikation på riktningen.

Ner till mellan 565-602p inom den närmsta veckan och sedan kraftigt upp...det är min förhoppning!

Kommentarer
Postat av: Mercury

Hej Kecke,



Känns som ett ganska intressant läge på börsen nu. På något sätt känns det ändå mer stabilt än för någon vecka sen även om svängningarna fortfarande är stora. Vi får hoppas att det snart kan vara dags för en rekyl.



Undrar om du skulle ha tid att göra en TA för Getinge, Meda, Kinnevik och Hexagon?



/Mercury

2008-10-22 @ 22:25:29
Postat av: Kecke

Hej Mercury!



Det mesta pekar på fortsatt nergång i det korta perspektivet. Sen lutar jag alltså åt att en lite längre uppgångsfas kan ta vid.



Meda har troligen mer att ge på nersidan. Jag tror på nergång mot ca 42kr, där kanalbotten återfinns. Sen kan aktien troligen repa sig tillsammans med den generella utvecklingen.



Kinnevik har gått ner mycket de senaste dagarna. Positiv divergens både på RSI och volymen. Köp i intervallet 50-55kr på medellång sikt.



Hexagon har ett liknande upplägg som Kinnevik fast med svårdefinierade stödintervall. Runt 40-44kr kan den vara köpvärd på medellång sikt tror jag.



Getinge har ett stödintervall vid 95-98 kr.

2008-10-23 @ 18:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0