Nästa vecka

Jag tror att det kan bli en riktigt dyster avslutning på veckan i USA, vilket då ger en riktigt dålig utgångspunkt för OMX på måndag. DOW nu -4,9% och väger framochtillbaka. Tveksamt om man vågar hålla aktierna över helgen i det här klimatet och OM man vågar så är det ett bra tecken. Den här veckan går annars till historien som en av de värsta genom tiderna och jag är mycket tveksam att vi kan få ytterligare en sådan vecka direkt efter. Det kommer gå mycket snabbt upp när väl köparna strömmar till på allvar.

Vi fick idag återigen se hur köparna vågade sig in efter de inledande rasen, men återigen så blev det bara en trigger till ytterligare utförsäljningar. Det jag vill se nu är en keyreversaldag, då vi lyckas vända nergången och bibehålla ett köptryck över hela dagen och stänga på plussidan. Sedan borde vi få tillstånd en motreaktion.

Oavsett var och när vi hittar en bottennivå och får en motreaktion, så är risken överhängande att vi sedan får ytterligare en nervåg som tar indexen ännu lägre. Förhoppningsvis så är iallafall denna motreaktion början på en bottenformering.

DOW närmar sig nu botten från 2002 vid 7197,79p.

Min inriktning inför nästa vecka är alltså först ner på måndag & eventuellt tisdag och sedan kraftigt upp.
Samma inriktning som inför den här veckan, så vi får hoppas på bättre utfall denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0