Köpt!

Eftersom vi nu gjort den rörelse på börsen som jag hoppades på, så har jag idag följt mina egna råd och lättat betydligt på likviditeten. Det är möjligt att nergången kan fortsätta något i början på nästa vecka, men mina egna mål är nådda och alla parametrar med RSI & Volym osv. ser bra ut. Risk/rewarden som jag berörde i förra inlägget ser nu betydligt mer fördelaktig ut.

Inköpt XACT Bull, Holmen, Ericsson, PARE och MEDA idag, där XACT Bull är överlägset största innehav.
Jag har dock mer än hälften av kapitalet uppbundet kortsiktigt utanför börsen, så det blev ingen riktig ALL IN idag. 
Min placeringshorisont sträcker sig fram tills årsskiftet i första hand, men jag är beredd att hålla längre om det skulle behövas. Inga stopplosser är satta i det här läget.

Kommentarer
Postat av: DreamStone

Som sagt, hoppas du träffar någorlunda :)

Hur har du tänkt i dina inköp (förutom tjuren)?

Holmen är förövrigt ett fav.bolag ;)

2008-10-26 @ 04:59:56
Postat av: Kecke

Holmen tror jag är en bra defensiv placering. Skogen har visat tecken på vändning redan.

Gynnas av den starkare dollarn.



Ericsson tror jag kan utvecklas bättre än index i ett positiva klimat. Rapporten överaskande bra.



Meda bör oxå vara en bra defensiv placering.



PARE turnaround som bör gynnas i ett positivare klimat.



Får vi bara ett bättre sentiment på börsen, så vänder nog det mesta uppåt.

2008-10-26 @ 09:56:13
Postat av: DreamStone

Precis samma tankar, när jag såg dina val ;)

Som sagt lycka till, tror dina val blir en kanonaffär om vi får en "rekyl" inom det närmaste!

2008-10-27 @ 03:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0