Intressant läge

Nu kom den andra nervågen som jag nämnde i föregående inlägg. Visserligen en dag för tidigt, men den föregående uppgången var oxå kraftfullare än vad som är normalt.

Sannolikheten är nu hög att OMX drar sig ner mot 565-600p igen, där jag tror att vi kan få en mer hållbar botten som kan komma att stå sig flera månader. Volymen bör vara lägre än vid förra nervågen för att bekräfta detta scenario.
Att indexet kan söka sig upp mot 800-850p under den tiden känns inte som en allt för vågad gissning.
Det skulle innebära en rekyl på ca 30% upp från botten.
Den riktiga bekräftelsen på detta scenario ser jag inte förrän toppen vid 722p passerats, men då har en stor del av uppgången redan avklarats.
Den försiktige avvaktar etablering över 722p igen, men jag tror att det finns en bra riskreward för köp i intervallet 565-600p.

Jag tror det är köpläge på denna nervåg på medellång sikt och att vi får en bra avslutning på året.


Kommentarer
Postat av: J.von Anka

Tjena kecke!



Jag blir riktigt orolig om vi passerar förra botten på ca 602 närmsta tiden när vi nu fått ett paket från eu som jag anser vara tillräckligt. tror på uppgång nu mot 850 fram till december där vi sedan börjar nedgången igen..och då kan vi kanske se en lägre botten under 600!



jag kommer i vilket fall behålla pengar så man har kvar att handla när/om index kommer till ca 400.



lycka till!



J.von Anka

2008-10-17 @ 09:48:39
Postat av: Kecke

Hej Ankan!



Jag tror inte att du behöver vara så orolig även om 602p passeras. Vi har inte samma momentum i nergången nu och volymerna ser ut att vara lägre.



Jag tror att fokus nu skiftar från bankkrisen och över till bolagen och konjunkturen. Nu är förväntningarna extremt låga och jag tror vi kommer få se många bolag som slår förväntningarna. Konjunkturdippen har nog inte fått fullt genomlag ännu.



Jag är optimist på ett par månader sikt, men nästa gång det är dags för rapporter, så kan det nog komma ett bakslag.



Den som lever får se.

Lycka till själv!

2008-10-17 @ 12:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0