Börsläget

Som jag har skrivit om i tidigare inlägg, så är jag optimistisk till börsen på ett par månaders sikt.
Jag tror vi kan repa oss 30-35% från bottenläget fram tills dec-jan. Bottennivån tror jag kan bli något lägre än de 602p vi sett hittills på OMX. En ganska stark motrekyl upp väntar jag mig alltså.

Jag tror att vi nu skiftar fokus från bankkrisen mot bolagen och konjukturen. Bankerna kommer att få göra stora avskrivningar även fortsättningsvis, men finanskrisen har nog passerat sitt mest akuta läge redan tror jag.
Staterna och politikerna har tagit över!

Vad gäller konjunkturen, så ser det ju nattsvart ut och det är sedan någon månad tvärbroms. Detta kommer emmelertid att synas först i helårsrapporterna på riktigt. De rapporter som trillar in de närmsta veckorna kan nog överaska positivt i detta mycket pessimistiska sentiment som vi ser nu.

Om man ser på utvecklingen det närmsta halvåret, så är min tankegång att det kommer ett bakslag i början på nästa år.
I det stora perspektivet är det inte säkert att vi når botten i denna nervåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0