Uppgången fortsatte i USA

Efter en positiv avslutning i USA, så pekar det mesta på att uppgången kan fortsätta i Sverige under morgondagen.
Jag har ett första motstånd 657p och nästa vid 680p. Vid stängning över 680p, så indikeras fortsatt uppgång mot föregående topp vid 716p. Som jag nämde i föregående inlägg, så tog nergången slut  tidigare än väntat i förra veckan, vilket lämnar lite lösa ändar som måste knytas ihop den närmsta veckan.
Risken för ytterligare en nervåg som isåfall tar fart snart är överhängande.
I det här läget känns det som att det vore bäst att avvakta, då risken på kort sikt känns för stor.

Jag är lite splittrad vad gäller utvecklingen på kort sikt. 
Jag hade siktet inställt längre ner i indexen på kort sikt, men är samtidigt positiv på medellång sikt.
Detta är en akilleshäl i den tekniska analysen, där det är lätt att ett medellångt köp blir ett kortsiktigt sälj osv.
I efterhand är det lätt att konstatera det vansinniga i att sälja halva innehavet trots att jag var positiv till utvecklingen.
Jag vet inte om det var girigheten eller rädslan som tog överhanden.
Jag realiserade en förlust med målsättningen att köpa billigare inför kommande uppgång, men sen kom jag aldrig in igen. 
Hursomhelst, så är jag fortfarande med, men med betydligt lägre exponering än önskvärt och med mindre pengar på depån.

Ibland är det bättre att avvakta och låta marknaden visa vägen än att försöka ligga steget före vid varje tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0