Summering

Som ni kanske har listat ut tidigare, så är jag positiv till utvecklingen de närmsta månaderna även om denna extra nervåg var lite oväntad.

Efter att ha ägnat en stor del av kvällen åt analys, så har jag kommit fram till följande.
Dags att sticka ut hakan igen!

Jag tror vi får en kraftig motreaktion upp ganska omgående som sträcker sig en bit in på det nya året.
Man behöver inte fundera vidare på vad som ska trigga igång en sådan rörelse eftersom förväntningarna är så nertryckta hos marknaden nu. Det går visserligen ner kraftigt nu, men det är ingen panik som drivs på av massiva utförsäljningar utan snarare av att det finns för få potentiella köpare.
Den riktiga utvräkningen skedde i oktober och det vi ser nu är snarare efterdyningar.

De tekniska/psykologiska signalerna är på plats enligt mitt sätt att se det.
Vollan, volymen, paniken i oktober, domedagsstämningen, divergenser i momentum & volym, det snabba förloppet ner efter föregånde botten i oktober osv.

Jag talar om en explosion på uppsidan...det kommer gå snabbt upp inledningsvis!
Först ner ett par dagar och sedan upp. Vi kommer att se ett nytt årslägsta de närmsta dagarna innan det vänder.
530p på OMX är en tänkbar entry, men det kan även bli ner mot 490-500p.
Detta skulle innebära att OMX har backat 60-62% på 16 månader!!

Sen är det mycket möjligt att vi får ytterligare en nervåg till våren som kan ta indexen ännu lägre, men de signalerna visar sig efterhand. Först ska vi upp rejält från botten som kommer sättas de närmsta dagarna.

Jag kommer att öka exponeringen igen i början på nästa vecka som det ser ut och ligga kvar ett bra tag.
Ingen stopploss denna gång.

Kommentarer
Postat av: Lmeboy

Mycket spännande analys, jag är bara amatör men tror starkt på uppgång. Det gör ju många andra "stora" Peter Malmqvist, Carlsson mfl. MÅSTE vara rätt att gå in snart!

2008-11-21 @ 08:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0