Likvid

Det har varit en snabb resa uppåt och idag sålde jag av det sista!
Med facit i hand, så kunde jag ha legat kvar i mina innehav hela vägen upp.

Det har inte funnits några direkta motstånd på vägen upp, men nu närmar vi oss flera motstånd vid 722, 750, 800 och 810 p. Mest troligt är att vi får en rekyl ner nu från intervallet 720-750p.

Utvecklingen vi sett innebär troligen att botten vid 556p kommer stå sig ett bra tag framöver. Hurvida vi går in i en konsolideringsfas som leder till fortsatt nergång i slutänden eller bildar botten återstår att se.
Ju högre vi når i denna uppvåg utan rekyl ju större är chanserna till en hållbar botten.
Får vi sedan en svag nergång eller etablering nära toppen, så ser det väldigt bra ut.
Jag väljer hursomhelst att sitta vid sidlinjen igen och iakta utvecklingen.

Min inställning är att åter ta position för uppgång om vi får rekylen ner eller om vi kan etablera oss på en hög nivå.
Jag är inte lika säker på att positionera mig för nergång trots den stora uppgången från botten.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Tack för en bra blogg. Tror du att detta är den verkliga botten, eller ska det ner mer senare, tex under 2009?

2008-11-05 @ 07:29:06
Postat av: Kecke

Jag ska summera ihop läget under dagen.

Det finns många samband som talar för att detta faktiskt kan vara botten. Det som talar emot är den fortsatta macroekonomiska osäkerheten på flera plan. Ur ett tekniskt perspektiv är inte köpsignalerna på plats ännu, men många samband talar för en botten.

2008-11-05 @ 09:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0