Fortsatt ner i USA

Det blev ytterligare en rejäl nerdag i USA, men de stora procentuella nergångarna skall sättas i relation till att vi har en volatilitet på börserna som endast kan matchas av nergången 1987. Dock ska väl sägas att nergången är lite väl kraftig för att det skall kännas riktigt bekvämt att positionera sig för uppgång imorgon. Volymen under de senaste 2 dagarnas nergång är låg i relation till tidigare vecka. Jag kan tänka mig att vi bottnar i USA imorgon och får en motreaktion upp igen. Det är det alternativ som känns mest aktuellt.
8400p på DOW är nivån som jag ställer mitt främsta hopp till som stödnivå. Ytterligare stöd 8333p

För OMX är det 617-620p som känns aktuellt för eventuell positionering för uppgång.
Det känns dock farligare att gå emot strömmen denna gång, då vi har byggt upp nytt momentum på uppsidan genom motreaktionen upp. Bottenscenariot lever fortfarande och det är nu isåfall bottennotering som gäller de närmsta 2 dagarna och kraftigt upp under hög volym och brott av 720p (se grafen i föregående inlägg)

I det här läget avvaktar jag troligen en reversal, där vi öppnar kraftigt ner, men vänder upp mot slutet av dagen och stänger nära högstanivån innan jag går in igen om vi inte får en nergång ända ner mot 620p direkt på förmiddagen.
Då blir det troligen svårt att motstå att gå in.

 Imorgon kommer sysselsättningsstatistiken som man är livrädda för i USA... positiv överaskning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0