Börsläget

Jag avvaktade idag och ligger kvar i position.

Dessvärre pekar det mesta mot att stödet vid 623p kommer brytas vad det lider och även om mycket pekar på att vi kan hitta stöd igen vid 590-600p, så finns risken att vi fortsätter ner. Volymerna är väldigt låga, vilket stöder teorin att vi har en uppgång som väntar runt hörnet. Det finns även ett stöd vid 617p, men tveksamt om detta kan hålla annat än intradag vid brott av 623p.

Jag kommer troligen att stänga mina positioner de närmsta dagarna om vi får en uppgång mot ca 640-650p för att sedan forhoppningsvis kunna plocka in igen runt 600p.

OMX ser nu ut att konsolidera i intervallet 623-650p och jag tror det finns goda möjligeter till återhämtning upp mot ca 650p närmast, men sedan lutar det mesta som sagt mot brott av 623p.

Vi befinner oss trotsallt fortfarande i en bearmarket och vid tecken på svaghet, så känns det bäst att gå ur position.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0