BBP Indikator

Introducerar min egenkomponerade indikator ;-)
Utan att avslöja allt för mycket, så kan jag avslöja att syftet är att mäta kraften i rörelserna på börsen.

När BBP 1 och 2 passerar 0 stecket och tar sig upp i positivt territorium, så indikeras att köpsidan kan komma att ta överhanden och viceversa. Ett mycket lågt värde indikerar kommande nergång och ett mycket högt värde indikerar kommande uppgång. För tillfället är det alltså fortfarande övertag för björnarna även om det är betydligt jämnare än vad det var i oktober då indikatorn visade -300.

Ta den med en nypa salt, då den inte är backtrackad!
Längst ner i menyn till höger redovisas förändringar i BBP Indikatorn.
Vi får se om den kan ge någon vägledning framöver.

image29

Kommentarer
Postat av: anonym

spännande, skulle vara kul att se uträkningen för grafen :)

2008-03-10 @ 20:11:12
Postat av: kecke

Nja...den behåller jag för mig själv ;-)

Många timmars arbete bakom den!

2008-03-10 @ 20:33:13
Postat av: Karpafan

Hej Kecke! Vilken tidshorisont har du på din graf?
Mvh/K

2008-03-11 @ 23:13:51
Postat av: Kecke

Sedan oktober.

2008-03-12 @ 06:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0