Var finns botten?

Det är en relevant fråga!

Jag tror ungefär som jag gjorde i januari på intervallet 760-820.
Om man tittar tillbaka på tidigare krascher 87 och i början på 90-talet, så gick det ner ca 40% från toppen.
Tror vi landar ungefär där denna gång oxå.

Botten kommer ju nås långt innan ekonomin visar tecken på återhämtning och som regel när det ser nattsvart ut.
Tror inte att vi är särskilt långt ifrån nattsvart för tillfället även om läget kan förvärras ytterligare om oljan skjuter fart uppåt än mer ( se föregående inlägg)

Om det är någon som vill ha TA på någon enskild aktie, så kan jag hjälpa till.
Skriv en kommentar, så svarar jag så fort jag kan (glöm inte att signera om ni vill ha svar)
Företrädesvis LCAP & MCAP aktier.

Kommentarer
Postat av: Mercury

Tror att du har rätt i att botten inte är långt borta nu.



Om du har tid skulle jag vara intresserad av en TA på Getinge.



/Mercury

2008-06-28 @ 18:48:10
Postat av: Kecke

Hej Mercury!

Getinge har ju klarat sig hyffsat genom raset och ligger kvar i den konsolidering som aktien har befunnit sig i 1,5 år nu. 140-175 kr



Direkt när jag ser chartet, så noteras att aktien har en HS-setup. Volymen under uppgången april-maj var väldigt svag för att sedan expandera under nergången nu i juni. Det är sällan ett positivt tecken!! Säljsignal triggas vid etablering under 140 kr och en första signal om att det är fara och färde är om stödet vid 144 kr bryts. Då går det troligen snabbt ner mot 130 kr minst.

Etablering över 166 kr och det ser bättre ut!

Inga direkt signaler om någon riktning alltså, men volymutvecklingen på sistone i kombination med HS-setupen ser lite oroväckande ut.

2008-06-28 @ 19:57:37
Postat av: Mercury

Tack för TA-analysen på Getinge.



Några andra aktier som jag tycker skulle vara intressanta med TA på är Kungsleden, SCA och Öresund. Speciellt Öresund som har rasat en hel del senaste tiden.



/Mercury

2008-06-29 @ 11:23:45
Postat av: Kecke

Öresund befinner sig i en utan tvekan negativ trend.

Aktien är dock kraftigt översåld och närmar sig de starka stöden vid 93 och 90 kr. Jag tror att det är dags för uppstuds mot 103-104 kr när aktien har bottnat i det korta perspektivet. Vid etablering över 104 kr, så kan det bär ända upp mot 130 kr.

Jag gör bedömmningen att potentialen överväger risken i ett medellångt perspektiv, då aktien handlas i botten av sin trendkanal för tillfället.

2008-06-29 @ 14:12:26
Postat av: Staffan

Hej.

Vad tror du om Alfa Lavals framtid nu efter split???

2008-06-30 @ 16:20:54
Postat av: Kecke

Hej Staffan!



Jag har svårt att bestämma mig för riktningen i Alfalaval framöver.



Alfalaval bröt ner från sin positiva trend den 26:e, men volymen var inte speciellt hög vid brottet ner.

Aktien har nu vänt upp från stödet vid 91 kr och jag tror nu den skall upp mot 98-99 kr för att testa av denna trendlinje. Vi har nu även ett kort fallande trendmotstånd vid 99kr.



Om 98-99 kr håller och det vänder ner och byter 91kr, så har vi en bekräftad säljsignal.



Om aktien lyckas etablera sig över 100 kr igen ser det bättre ut.



Inget solklart case direkt!

2008-06-30 @ 17:58:52
Postat av: von anka

tjena kecke!



hur ser du på handelsbankens aktie?



tack på förhand!

2008-07-01 @ 07:54:48
Postat av: Kecke

von Anka



SHB ligger vid botten i sin neråtgående trendkanal och har varit under intradag.

Normalt sett brukar man förvänta sig en motreaktion upp, men aktien verkar ha bitit sig kvar där nere.

Kan bli en sista blowoff på nersidan innan den vänder upp igen eftersom den visar tendens att bryta igenom kanalstödet. Fibnivå 131kr??



Jag tror att en större rekyl ligger nära i tiden, men det kan bli lite mer på nersidan först som sagt.

Troligen bra köpläge på medellång sikt!



Kvack!







2008-07-01 @ 19:36:38
Postat av: von anka

tack kecke!



hur ser du på getinge då?



tacksam för snabbt svar!



kvaack!

2008-07-04 @ 09:24:22
Postat av: von anka

tack kecke!



hur ser du på getinge? tycker den kan vända här!



kvaaack!

2008-07-04 @ 10:20:24
Postat av: von anka

oj...haha!



sorry!



läste om den ovanför nu...lite stressad!



tack igen kecke!

2008-07-04 @ 10:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0