Brent Oil

Idag har Brent varit uppe och testat av kanaltaket vid 143$!!
Det är nu tredje gången som kanaltaket testas av och oljan vägrar att sjunka verkar det som.

Närmast väntar troligen ett test vid 138$ som tidigare var taknivån i konsolideringen.

Jag har nu två tänkbara scenarion som jag vill dela med mig av.
Oljan känns som nyckeln till stigande börs. Sålänge oljan sätter nya ATH, så har jag svårt att se botten.

1. 138$ bryts och priset fortsätter ner mot 132$ igen. Sedan ligger det kvar i det intervallet och pendlar ett tag innan det bryter 132$ och fortsätter ner mot ca 120$ i första hand. I detta scenario har vi troligen sett toppen för en lång tid framöver i oljepriset och börsmarknaden generellt kommer troligen stärkas. Botten i denna kanal ligge vid ca 105$ idagläget.

2. Detta scenario är mindre roligt för de som inte är investerade tungt i olja.
138$/132$ håller och priset vänder upp igen. Nu inleds den sista fasen i denna oljebubbla, då priset skjuter iväg över 143$ som motsvarar kanaltaket. Vi får en blowoff på uppsidan enligt bubbelkonstens alla regler. 170$ på kort tid är inte omöjligt.
Tyvärr blir det troligen pyspunka på börsen oxå under detta förlopp för att inte tala om konsekvenserna för ekonomin i helhet.

Låt oss hoppas att alternativ no 1 stämmer någorlunda ihop med framtiden!

Tidigare inlägg om oljan med graf.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0