905 brutet!!

Många med mig trodde att 905 var nivån, där en motreaktion skulle komma, men icke!
Nu hittade indexet en botten vid 895 och sedan försökt på uppsidan, men inte förmått bryta över 905 igen.

Misslyckas indexet att etablera sig över 905 igen, så är det troligen nu istället 875 +-5p som alla bottenfiskare får ställa in sig på.

Som jag har skrivit tidigare, så är det väldigt översålt för tillfället. En motreaktion upp är väntad, men att positionera sig för uppgång kan vara vara vanskligt för tillfället. Jag vågar som sagt inte spekulera i hur högt en sådan motreaktion kan nå. Det kan lika gärna stanna upp och konsolidera någon vecka för att sedan fortsätta ner.
OM/NÄR 875 faller, så blir det troligen en kraftig utförsäljning initialt.

Jag kommer att tänka på vad som hände senast i december när många trodde det skulle vända vid 970-1000, men det fortsatte ner 100 p till från ett redan översålt läge.

Jag tror inte att det här är det bästa läget att försöka fånga kniven eller "buy into fear"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0