Vändningen är nära!

Jag tror faktiskt att vändningen ligger inom räckhåll nu!

Om man lägger ihop sambanden, så pekar min analys på att dollarn försvagas ytterligare 10% mot SEK och oljan stiger ytterligare 15%+ på kort tid. OMX & DOW sjunker ca 10% ytterligare under sina årslägsta troligen under panikartade former.

Detta är mitt worstcase scenario förverkligat och jag tror att det är just det som krävs för att vända skutan.
Sen kan börsen stärkas i takt med att oljan försvagas och dollarn stärks trots att ekonomin kommer befinna sig i fortsatt recession i ytterligare minst 6 månader. Själva lågpunkten i ekonomin kommer historiskt sett ett bra tag efter att börsen har vänt upp och trots att situationen kan uppfattas domedagsaktig, så börjar börsmarknaden att diskontera en kommande vändning i ekonomin.

Ser idag inga tecken på att  ovanstående inte skulle kunna förverkligas.
Buy & Hold är det som gäller snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0