OMX

OMX fortsatte upp mot 883 som högst och stängde ovanför nacklinjen.

Det mesta pekar på fortsatt uppgång i veckan mot ca 910p.
Möjligen får vi en rekyl ner mot 840-850 först.
Skulle vi få uppgången redan mån-tisd, så tror jag att vi har ett ypperligt läge att blanka på kort sikt.

Vad gäller oljan, så är jag fortsatt bullish om vi får en vändning upp från 126-130$
Söker sig priset ner mot 120-122$ igen, så öppnas ett toppscenario upp.
Starkt stödintervall 120-130$  på kort sikt iallafall.

Guldet ser dock ut att ha hämtat sig och kanske är det guld som tar över igen som den hetaste råvaran.
Jag bevakar dollar/SEK 5,95 & 1,6 Euro/$. Dollarn nådde i veckan sin hittills lägsta nivå gentemot Euron och det kommer troligen mer. Räkna inte med några positiva Asiatbörser om detta sker. Nikkei kommer troligen dyka.
Stängning under 5,95 indikerar fortsatt nergång och då har vi troligen ett nytt ATH i guldet inom kort.
Guldet är dock även det en stor bubbla som kommer spricka och minst halveras framöver.

Jag har en känsla av att det kommer bli väldigt volatilt de närmsta veckorna och det kommer garanterat en släng av vinsthemtagningar. Oljan kommer troligen repa sig och dollarn ligger och väger nu.
Lite av ett ställningskrig att vänta och många rapporter som bidrar till osäkerheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0