Nära årslägsta igen!

DOW stängde idag på dagslägsta 11131 och passerade 62% retracement av den senaste uppgångsfasen.
Nästa fibonaccinivå är 76% (11033p) och det är denna nivå som jag brukar kalla sista livlinan.
Om vi får en etablering under denna nivå, så brukar hela den föregående rörelsen tas igen på nersidan och i de allra flesta fall passeras.

Motsvarande nivåer i OMXS30 är 835 och sista livlinan 822.

Oljan stannade upp sitt fall strax över mina stödnivåer, men jag tror att det kommer lite till på nersidan innan motreaktionen upp tar fart. Här har vi en joker som kan bidra till ökad inflationsoro och knuffa ner indexen ytterligare ett snäpp om jag får rätt om motreaktionen upp.

Imorgon har vi lite mer på agendan i form av rapporter och statistik samtidigt som vi närmar oss avgörande nivåer på kort sikt.

Mycket pekar på att årslägstanoteringarna kommer passeras på nersidan vad det lider, vilket öppnar upp bra köplägen på lång sikt. Redan nu kan man se en positiv volymutveckling i indexen.
Jag är inriktad på att botten sätts i nästa nervåg som det ser ut nu, men riktigt alla bitar är inte på plats ännu!

Kommentarer
Postat av: von anka

hur lång tid tror du de tar innan sista vågen är avklarad och vi har nått en botten?



jag har sagt att min gissning äe att börsen vänder i oktober mellan 700-750!

2008-07-29 @ 14:36:44
Postat av: Kecke

1,5-3 månader troligen innan botten är satt och sen fortsatt volatilt ytterligare 1,5-3 månader innan vi definitivt lämnar bottenträsket för denna gång är min gissning.

2008-07-29 @ 14:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0