Domedagsprofet?

Det har blivit väldigt mycket negativa prognoser från min sida sista månaderna och man börjar känna sig lite som en domedagsprofet.

Om jag nu ska försöka hitta något positivt, så verkar det hittills finnas en positiv divergens i volymen jämfört med januaribotten. DOW ligger i botten av sin trendkanal och oljan ligger i toppen av sin.

För min del känns det definitivt som att det värsta är över och ytterligare fall är troligen en överreaktion som kommer hämtas upp relativt snabbt när det sedan vänder upp igen.
MEN sålänge vi inte får en lite större uppreaktion och lite optimister in på banan, så kommer jag troligen fortsätta att tro på en lägre botten. Just nu är det ju bara att titta på grafen på DOW här nedan för att inse att en motreaktion upp inte är helt oväntad, men hittills har varje försök misslyckats på uppsidan!

Jag ska inte sticka under stol med att jag hoppas att vi får den här urblåsningen på börsen och i oljan, då hade det kännts som en bekräftelse på att vi är i slutskedet. En riktig situation, där panik förvandlas till vild köpfest. Sådant är lättare att tolka, då vändningen känns mer påfallande.
Vänder det upp redan nu, så kommer osäkerheten ligga kvar ett bra tag!

Mina affärer gör jag i fortsättningen genom att följa min tradingmodell, så på den fronten ska det förhoppningsvis inte råda någon obeslutsamhet framöver.


Kommentarer
Postat av: Johan S

Jag håller med om din analys. Jag väntar en rejäl urblåsning innan denna nedgångsfasen är över. Tror vi kan se OMXS30 ner mot 700 innan det vänder.



Tradar du både med både bull/bear?

2008-07-12 @ 15:07:09
Postat av: kecke

Större delen av kapitalet ligger inne på en kapitalförsäkring och där ligger jag nu helt likvid i avvaktan på signaler.



Jag har tidigare varit daytrader på heltid, men successivt blivit merochmer långsiktig igen.



I tradingdepån har jag tidigare växlat bull/bear.

2008-07-12 @ 18:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0