Strategi

Igår fick vi ännu en dag, då OMX vek ner sig på slutet. Positiva triggers lyser änsålänge med sin frånvaro och risken på kort sikt för egen del är att vi etablerar oss på dessa nivåer för att sedan fortsätta ner ytterligare.
Vi skulle kunna få en konsolidering i intervallet 950 och 980, där sedan utbrottet troligen kommer neråt.
Jag tycker det är relavant att ha detta scenario i åtanke!

En strategi som jag funderar på isåfall är att nu köpa hälften BEAR runt 980 och hedga mig.
Får vi den stora urblåsningen ner mot 870-900, så säljer man BEAR och ökar ytterligare i BULL. Får vi den väntat svaga uppgången mot 1020-1040, så säljer man BULL och ökar i BEAR.

Vad tros om denna strategi?

Kommentarer
Postat av: Johan S

Blev ju som du trodde, även om konsolideringen aldrig han inträda, utbrott nedåt från 950. Idag måste betecknas som det mest urblåsningslika som vi sett under nuvarande nedgång. Jag tror iofs inte att det är slut här utan kan hålla med om att 900-870 verkar som en trolig bottennivå.

Idag har OMXS30 flera gånger försökt etablera momentum uppåt men det tar inte många minuter så är säljarna tillbaka med full kraft. Om man hoppas på stabil uppgång kanske rapportsäsongen kan hjälpa till. Jag tror dock risken är stor att börsens aktörer tittar långt bortom den sista kvartalsredovisningen. Man ser istället stor osäkerhet för vinsterna under slutet av 2008 och 2009 och det är det som redan prisas in i aktiekurserna.

2008-01-21 @ 16:03:09
Postat av: Kecke

Allt tenderar att gå mycket fortare än förutspått den här gången. Dagens nergång faller in i kategorin urblåsning med tanke på den nergång vi haft sen årsskiftet. De som legat närmast säljknappen har troligen fallit bort idag i den panik som uppstod och möjligen öppnar det ner även imorgon för att skaka av de sista eftersläntrarna.

2008-01-21 @ 18:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0