Panik!!

Nej då finns ingen större anledning att känna panik! Hade vi stått på toppen och tittat ner på dagens nivåer, så hade det funnits anledning till panik. Dagens nergång är med hög sannolikhet en del av ett selling klimax eller urblåsning på ren svenska som med stor sannolikhet når sin kulmen idag eller imorgon!
"Buy into fear and sell into greed"

Man brukar säga att börsen vänder minst ett halvår innan konjunkturen och vi har nu avverkat ett drygt halvår sedan toppen. det innebär att dagens nyheter mer eller mindre är diskonterade sedan ett tag tillbaka.
Vad händer sen då? Det beror på nyhetsflödet framöver, men initialt borde vi få en motreaktion uppåt. Förväntningarna på rapporter och statistik mm. börjar rimligen bli lågt ställda och oförändrat eller något sämre än förväntat kan framöver komma att tolkas positivt.

Imorgon hoppas jag på start ner och vändning upp redan på förmiddagen, sen får vi räkna med dipp igen framåt eftermiddagen, men inte lika kraftig. Jag har snittat ner mig idag på bra nivåer och det kan bli mer imorgon. Ingen idealisk position man hamnat i, då man riskerar att binda upp kapital, men jag känner mig rätt så trygg ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0