Köpläge på kort sikt!

Det börjar se väldigt översålt ut för tillfället på kort sikt. Om man tittar på USA index, så har vi varit nere och vänt på tänkbara bottennivåer. Om man tittar på NASD COMP så är intervallet 2400-2440 väletablat med stödnivåer. För DOW JONES, så har indexet varit nere och vänt vid augustibottens nivåer, samt vid kanalbotten i den neråtgående trenden från oktober. Nu närmast hoppas jag på en uppgång i USA som ger stöd åt OMX i veckan. jag ser en potential på ca 3% på DOW och OMX tror jag kan repa sig upp mot 5%.

Imorgon tror jag att OMX söker sig fortsatt neråt efter utvecklingen i fredags i USA. Ner mot 966-977! Jag kommer försöka köpa på mig ytterligare XACT BULL på bra nivåer. Jag gör bedömmningen att OMX bottnar ur imorgon och söker sig upp mot intervallet 1040-1060 i veckan.

Det ser dock INTE bra ut på längre sikt, då jag räknar med fortsatt fall, men kortsiktigt kan det vara ett bra läge att tjäna lite snabba pengar! Planen är att växla över till XACT Bear i intervallet 1040-1060 på OMX.

Kommentarer
Postat av: Johan S

kul att du startat blogg. gillar dina analyser på Börssnack. Har du någon ambition att publicera grafer? Är lite nyfiken på hur du drar dina trendlinjer...

2008-01-16 @ 18:02:25
Postat av: Kecke

Hej! Fler analyser kommer och jag ska nog kunna klämma in några grafer oxå ;-)

2008-01-16 @ 21:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0