Inför veckan som kommer

Efter fredagens nerkörare mot 954 så tycker jag att läget klarnat upp något!
Det står klart att 950 inte kommer bli något annat än en tillfällig botten och kommer brytas förr eller senare, men nersidan just nu känns samtidigt begränsad för tillfället och urblåsningsscenariot tycker jag känns mer avlägset nu. En urblåsning borde isåfall rimligen triggas av  en överaskning i ett läge där marknaden börjat se en ljusning. Då återstår konsolidering eller svag uppgång!
Noterbart är att FED troligen sänker styrräntan den 30:e vilket borde ge en viss positiv effekt fram tills dess. 
Min tanke är att det toppar ur isamband med det och söker sig neråt igen.

DOW och NASD har sökt sig neråt och stöter snart på nya stödnivåer, medan vi ligger kvar över 950 fortfarande.
Det gör att konsolideringsteorin känns betydligt starkare för tillfället. Trots nergången i USA i fredags, så tror jag alltså inte på någon större nergång på OMX i början på denna vecka. 950+-5 p känns mer troligt och därefter vändning upp igen mot 980 +-5 p. Möjligheten finns fortfarande att vi får en positiv trigger(FED) som leder till en svag uppgång. Noterbart är även att RSI 14 på DOW ligger under 22 och på NASD COMP 17,5. Det är exeptionellt låga RSI värden och indikerar en kraftigt översåld marknad.

Efter många missade affärer och lite oflyt med timingen i början på året, så tycker jag ändå att man börjar ana en ljusning. Vinsten kunde varit betydligt större om marginalerna varit på min sida. Köpte bla. Eric B på 13,75 och blev sedan utstoppad på 13,79 varpå aktien steg till 14,86 dagen efter. Då bli man inte glad på sig själv!

Under nästa vecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0