Det pekar åt uppgång!

Jag har tidigare varit inne på spåret att börsen skall upp mer som en reaktion på den urblåsning vi hade den 22:e, men det har inte funnits något att gå på!
Vi har "bigrangeday" den 22:e då OMX rörde sig över 80p och gjorde en helomvändning under panikartade former.
Sådana här dagar brukar följas av fortsatt uppgång!

Jag har från början varit inställd på att vi skulle få en konsolidering av någon form och att botten i konsolideringen skulle utgå från lägstanivån den 22:e och vara stigande. En bearish konsolidering som sedan avslutas med ett utbrott ner. Därför har jag inväntat en större nergång och istället fått se det vända upp 2 ggr på kort tid.

Efter att ha studerat främst NASD idag, där jag återigen väntade mig nergång och istället fick en reversalday upp, så har jag kommit fram till följande.

Vi ligger redan i en konsolidering, med ursprung från uppgången den 22:e!
Det ligger alltså och pendlar vid toppen den dagen och det tolkar jag som att börsen snart är redo för ett utbrott upp! Man ser det tydligast på NASD COMP.

Över 980 på OMX skulle jag tolka som ett utbrott, helst med ökad volym.
Målkursen är ungefär densamma som tidigare 1040-1060.
Vi kan fortfarande få en nergång till 915-930 och det borde då vara bra nivåer att gå in för uppgång.

Kommentarer
Postat av: Johan S

Håller med om att 980 är nivån att hålla koll på. Det som är intressant är att den nivån också framträder i Fishnet-Intraday-diagram. Se här. http://www.aktietips.com/forum/showpict.phtml?id=1&inlagg=6051846
vilket bekräftar den nivån som väldigt viktig.

För att jag ska våga lita på att utbrottet skett vill jag gärna se ett drag uppåt från 980 för att sedan vända ner och testa 980 ovanifrån. Om nivån håller, först då har köpsignalen triggats.

2008-02-01 @ 08:26:36
Postat av: Kecke

Precis min tanke! Jag har inga bra ingångsnivåer nu utan väntar in detta utbrott över 980 och går in på rekyl. Brukar agera på detta sätt.

2008-02-01 @ 13:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0