NASD öppnar med gap ner!

NASD öppnar idag ner med ett kraftigt gap från 2331 och är återigen inne i konsolideringsintervallet.
På senare tid medans indexet befunnit sig inom konsolideringsintervallet, så har gapen oftast stängts redan samma dag eller dagen därpå. En gapöppning har närmast varit att betrakta som en köpsignal.

Alla som läst vad jag har skrivit tidigare vet att jag räknar med fortsatt nergång och det är inte omöjligt att vi denna gång får ett kontinuation gap, vilket isåfall indikerar början på fortsättningen ner.

Anta att uppgången uteblir idag och det blir bara ett halvhjärtat försök att stänga gapet och nergången istället fortsätter ner och förbi 2280 och stänger nära dagslägsta.
Anta även att den på senare tid mycket låga volymen ökar rejält under nergången..... då har vi indikationen jag har väntat på!
Marknaden kommer åter kastas in i ett läge av rädsla och osäkerhet.

Motsvarigheten till 2280 på OMX är 940 och om denna nivå passeras, så har vi en hel rad med falska köpsignaler i många LCAP.

Mycket antagande och spekulationer och möjligtvis en gnutta önsketänkande, men det är mycket vanligt att nergångar startar på det här viset.

Fortsättning följer!

image22

Kommentarer
Postat av: Garbo

Tack för fin analys! Jag är benägen att hålla med.

2008-02-29 @ 16:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0