Upprekyl

Idag kom upprekylen som väntat på börsen.
Oljan backar dessutom efter testet av 121$.

Hittills går utvecklingen precis som tänkt i det korta perspektivet. 
Det som jag förväntar mig fortsatt i nästa vecka är att OMX söker sig ytterligare upp mot 870-880p och oljan kan dra sig tillbaka något ytterligare. Kanske ner mot 115$ som lägst för att sedan passera 121$.
OM oljan etablerar sig under 115$ igen, så får jag se över alternativen igen.

Därefter förväntar jag mig en kraftig rörelse ner som tar OMX ner mot 800 eller under igen.
OM OMX klarar av att repa sig upp mot 900 igen, så minskar risken på kort sikt och jag får se över alternativen igen.

Stark rasvarning i det korta perspektivet alltså och dålig risk/reward för köp på dessa nivåer på kort sikt. 
Bättre då att avvakta lite och se om börsen kan visa förnyad styrka på både kort och lång sikt.

Jag nämnde för ett tag sedan att det kan vara läge att börja ta position i cykliskt snart.
Skogen börjar se intressant ut överlag efter senaste veckans rekyl.
AFV skogsindex har backat från 182 till 165 och om indexet nu passerar 182 igen, så indikeras långsiktig köpsignal.
Troligen är det bra risk/reward redan nu att gå in i skogen på lång sikt.

OMXgraf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0