OMX -4%

Det blev en rejäl sättning på börsen till sist.... -4,28% ner var ett tag sedan vi såg!
850 höll emot ett tag men sedan gick det snabbt ner mot 838.

Brentoljan är återigen uppe vid 115$ som utgör taket i konsolideringen. Etablering över 115$ indikerar fortsatt upp mot minst 121$. Etableing under 110$ indikerar fortsatt ner mot ca 100$.

Euron har varit nere vid 1,46 gentemot Dollarn (stöd 1,43-1,46)
Mina data baserar sig dock på sistakurs, vilket innebär att  stöden kan passeras intradag.

Känns lite vanskligt nu, men jag tror att OMX bottnar tillfälligt antingen vid dagens lägsta eller runt 820-825p.
Sedan får vi se vad som blir av motreaktionen upp.
Det kan bli en sidledeskonsolidering, vilket isåfall bådar inför fortsatt nergång.

Det lutar dock åt fortsatt nergång i förlängningen och om vi får en motreaktion upp, så är det troligen läge att gå kort/sälja om man är kortsiktig. Det känns som att dagens nergång var ett rejält avstamp från den positiva trenden vi sett på sistone. Att OMX söker sig ner mot förra botten vid 834 igen är inget gott tecken.
Om OMX når ner mot 760 eller lägre, så är det troligen läge att köpa på längre sikt.

Jag lägger inte in nya grafer, då min inriktning är densamma som tidigare.
Kort sikt: Börsen ner, oljan/guldet upp, dollarn ner.
Lång sikt: Börsen upp, oljan/guldet ner, dollarn upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0