Ofattbart

Ibland när man tror att man har börsläget under kontroll, så händer de mest märkliga saker!

Idag är en sådan dag...börsen har rekylerat ner och sentimentet har börjat svänga över och sen kommer nådastöten...en inflation som med råge överträffar vad marknaden räknat med.
Alla vet att en kontrollerad inflation nu är en viktig ingrediens för en hållbar vändning upp.

Vad händer? Jo amerikanerna handlar upp DOW 1,5% utan tvekan!
Det som kanske är än mer förvånande är att dollarn idag stärks än mer gentemot Euron trots att ECB deklarerat att inflationen kommer stävjas framöver.

Det är iofs inte första gången som svag statistik ger en omvänd effekt på handlarna i USA, men den här gången blev jag extra överaskad, då indexen ligger och balanserar på tekniskt viktiga nivåer.

Kommentarer
Postat av: KungMark

haha, jag är precis lika förvånad. Surt nog gick jag all in i Bears precis efter att KPI/arbetslöshetsstatistiken redovisats. "Nu bär det utför" tänkte jag. Tji fick man.



"Det finns få saker så förödande som att försöka vara rationell på en totalt irrationell marknad."

2008-08-14 @ 20:02:46
Postat av: KungMark

anledningen till beteendet finner du här förresten(om du inte redan läst det): http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aaBfQRCi69t4&refer=home

2008-08-14 @ 20:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0