Mer på uppsidan väntar

Jag är visserligen förberedd på nergång igen, men det känns ändå som att det finns lite till att hämta på uppsidan först.

OMX har idag satt en ny topp i denna uppvåg och DOW gjorde en fin vändning i fredags.
DOW ligger nu runt 11700 och mina indikationer pekar på upp mot 11900-12050p på kort sikt.
OMX bör kunna fortsätta upp mot 910-920p.
920p & 12050p ser jag som maxnivåer på uppsidan och här bör vi inte etablera oss över ur negativt perspektiv.
Oljan ser inte ut att ha nått sin botten riktigt utan den fortsätter troligen ner för ett rejält test av 110$.
Guldet har sin kanalbotten runt 820$.

Jag tror det är bra läge att positionera sig för nergång snart med andra ord, men för säkerhets skull bör man nog avvakta en reversal ner från dessa intervall. Kanske redan imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0