Börsläget

Jag blev lite ställd av oljans kraftiga nergång i fredags och drog den snabba slutsatsen att börsen skulle finna styrka i detta under dagens handel, men det visade sig ju helt felaktigt.

Vi har nu ett läge, då rent tekniskt både börsen och oljan ligger på gränsen till starka säljsignaler hur det nu går ihop.
Möjligt att korrelationen börjar lösas upp något och marknaden fokuserar mer på annat för tillfället.
Ett sjunkande oljepris är ju inte lösningen på alla problem.

Idagsläget kan jag inte förmå mig att klura ut vart vi är påväg riktigt på kort sikt.
Om man tittar på OMX, så bör vi inte etablera oss under 830p. Där har vi nacklinjen i en HS-formation och föregående botten. En etablering under denna nivå indikerar fortsatt nergång mot årslägsta.
På uppsidan drar jag gränsen vid 886 p. Stängning över denna nivå indikerar fortsatt uppgång mot 920p som utgör taket i den stigande trenden/konsolideringen.

Volymen ger ingen större vägledning längre på kort sikt, men jag noterar ett ganska klassiskt bearmönster på DOW den senaste veckan. Vi såg i början på förra veckan starka nerdagar följt av 3 st uppdagar och sedan en bigrange nerdag igen på den 4:e dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0