Var finns botten?

Dags att fördjupa sig lite i OMX index inför veckan som kommer!
Som synes på grafen så har vi vänt vid taket i den konsolidering som indexet befunnit sig i sedan januari.
Närmast borde vi då söka oss ner mot botten igen eller?
Jag tror inte det blir så!!
Främsta anledningen är kraften och volymen i den föregående uppgången och avsaknaden av densamma i den här nergången. Dessutom är den neråtgående trenden från oktober bruten och förmodligen är det denna trendlinje som nu ska testas ovanfrån innan det skjuter iväg uppåt igen.
Så för min del är det inte lika självklart att raset kommer fortsätta framöver.

Sålänge volymen under nergången är så här låg, så vågar jag inte gå in i BEAR.
OM det utvecklas som jag tror så fortsätter OMX ner mot 915-930 och får vi sedan en motreaktion upp under ökande volym, så hoppar jag på BULL istället.

Min grundtanke är att indexen kan komma att söka sig uppåt igen i ett bearmarket rally.
Oroligheterna är troligen långt ifrån över dock och jag utesluter inte att vi kan gå lägre i nästa nergångsfas.
Det är sannolikt inte dags att köpa och stoppa i byrålådan än alltså.
Jag avvaktar tillsvidare med att uttala mig om vilken nivå som triggar fortsatt uppgång och hur högt vi kan tänkas nå i detta bearrally.

AZN utvecklar sig som väntat hittills och sjunker under riktigt låg volym i en tillsynes normal rekyl.
Ytterligare stöd vid 227 och 232.
Mycket lägre än så bör inte aktien nå och framförallt inte under ökande volym i ett positivt scenario.

image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0